poniedziałek, 11 lutego 2019

Herbata dobra na wszystko?


Witajcie kruszyny!
Sporo z nas stara się pić codziennie chociaż jedną filiżankę herbaty: zielonej, czarnej, czerwonej albo jakiejś mieszanki wspomagającej odchudzanie. Temat picia herbaty bardzo mnie zainteresował, dlatego w tym wpisie postaram się opisać według mnie najbardziej popularne rodzaje herbat, dostępnych na rynku. Doszukałam się też interesujących ciekawostek na temat każdej z nich, tak więc życzę Wam miłego czytania!

O tym, jakie korzyści posiada herbata chyba mówić nie muszę. Wszystko oczywiście zależy od rodzaju, ale picie herbaty pomaga nam się zrelaksować, wspomaga pracę układu pokarmowego, przeciwdziała chorobom m.in. układu krążenia, pobudza nasz organizm oraz pracę żołądka. Zalet jest o wiele, wiele więcej - wypisałam kilka najważniejszych.


A więc zacznijmy od klasycznych herbat, które pijemy codziennie:

HERBATA CZARNA

Bardzo popularny rodzaj. Czarny napar pobudza nas, zmniejsza ryzyko zakrzepów oraz zwiększa naszą koncentrację. Dodatkowo okłady z tej oto herbaty pomogą nam w opuchliźnie pod oczami.

CIEKAWOSTKA
Badanie przeprowadzone na Sri Lance, dowodzą skutecznego działania czarnej herbaty na polu libido ;)

HERBATA ZIELONA

Jedna z naszych ulubionych! Wspomaga odchudzanie ze względu na katechiny, który w sobie zawiera. Katechiny wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej. Ponadto zielony napar bierze udział w trawieniu niektórych enzymów, co skutecznie wpływa na metabolizm.

CIEKAWOSTKA
Pijąc zieloną herbatę na noc, wybierajmy tę z drugiego parzenia. Herbata z pierwszego jest idealna na rozpoczęcie dnia.

HERBATA CZERWONA
Herbata czerwona jest nazywana potocznie smoczą herbatą. Tak samo jak poprzednik, wspomaga odchudzanie i obniża poziom cholesterolu. Listki są poddawane lekkiej fermentacji, co sprawia że napar ma korzenny smak. Dzięki fermentacji o której wspomniałam, zawiera więcej enzymów i polifenoli od np. herbaty czarnej, które przyśpieszają zamianę tłuszczu w energię!

CIEKAWOSTKA
Herbata czerwona była bardzo popularna w Polsce w okresie PRL-u, ponieważ była łatwo dostępna i stosunkowo tania.

HERBATA BIAŁA
W herbacie białej występuje najwięcej antyoksydantów (w porównaniu do zielonej i czarnej). Działa antybakteryjnie oraz wpływa pozytywnie na ciśnienie krwi. 

CIEKAWOSTKA
Dawniej herbata biała, była w Chinach przywilejem ludzi bogatych. 


ZIOŁA, MIESZANKI I INNE NAPOJE

NAPAR YERBA MATE
Jest to osobiście mój ulubiony napar. Yerba mate to napój przygotowywany z ostrokrzewu paragwajskiego. Ma właściwości pobudzające, oczyszczające. Poprawia przemianę materii i likwiduje objawy zmęczenia.

CIEKAWOSTKA
Yerba mate jest zupełnie inaczej przygotowywania niż inne herbaty czy napary. Przygotowuje są ją w specjalnym naczynku, a następnie pije przez słomkę z sitkiem (bombillę). 

MIĘTA
Pomaga na problemy z trawieniem, przejedzenie oraz ułatwia trawienie.

POKRZYWA
Wzmacnia włosy i paznokcie, zawiera sporo witamin oraz działa fenomenalnie na pozbycie się wody z organizmu.

SKRZYP POLNY
Odtruwa organizm z toksyn, wzmacnia włosy (stosujcie go gdy wypadają Wam włosy!) oraz pobudza przemianę materii.

KOPER WŁOSKI
Jest to moje ulubione ziółko ;). Pobudza metabolizm, wspomaga trawienie + jeżeli lubicie smak anyżu, na pewno polubicie ten napar.

RUMIANEK
Łagodzi bóle menstruacyjne, uspokaja i zapobiega wzdęciom.

SZAŁWIA
Działa przeciwzapalnie, pomaga przy dolegliwościach żołądkowych oraz wykazuje właściwości dezynfekujące.

I na sam koniec mieszanki ziołowe:

HERBATA DARY NATURY "BODY LINE"

Jest to jedna z moich ulubionych mieszanek. Uwielbiam ją pić z samego rana. Skutecznie działa na metabolizm.

Skład:
perz kłącze, liść brzozy, liść pokrzywy, liść poziomki, liść jeżyny, kwiat bzu, owoc bzu, owoc jarzębiny, owoc jałowca

ZIOŁA MNICHA

*niestety zdjęcie opakowania nie chce się dodać, później spróbuję - natomiast większość z Was ją zna zapewne*

Nigdy jej nie piłam, ale podobno sporo osób ją sobie chwali. Według producenta pomaga przy walce z dodatkowymi kilogramami.

Skład:
Herbata czerwona, yerba mate, owoc dzikiej róży, pokrzywa, skrzyp, rumianek

~
Co sądzicie o takim wpisie? Mam nadzieję, że dowiedzieliście się czegoś ciekawego na temat popularnych herbat i ziół, a przy okazji spróbujecie jakiegoś nowego naparu. Macie może jakąś inną ulubioną herbatkę, której nie wymieniłam? :)



Źródła którymi się posiłkowałam:
Naturalnie niebanalnie
Dobre Ziele

8 komentarzy:

  1. Wow! Naprawdę przydatne informacje. Ja muszę kupić sobie pokrzywę, gdzieś na blogu w komentarzach wyczytałam, że polecana jest na zatrzymanie wody w organizmie. Także muszę wypróbować.

    Powodzenia Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam senche, herbatę zieloną oraz pokrzywę. Nawet nie zliczę ilości herbat, które piję w ciagu dnia, zdecydowanie mój ulubiony napój :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pije zielona ale owocowa więc nie wiem czy się liczy jako zdrowa herbata, a tak to w ciągu dnia wolę wodę, herbatę pije bardziej jak mi jest zimno i chce się rozgrzać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny i bardzo przydatny post. Dodam go sobie do zakładek c;

    https://niktnielubigrubasow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam herbatę, zwłaszcza czerwoną <3 Świetny post ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę zdecydowanie zrezygnować przynajmniej z części wypijanych kaw na rzecz herbat właśnie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy post! Mam w domu zieloną herbatę, ale ostatnio jakoś tak o niej zapomniałam. Słyszałam wiele dobrego o czerwonej i chyba teraz właśnie spróbuję tej :p Ja od dziecka piłam tylko miętową herbatę i żadnej innej, dopiero później mi przeszła ta faza na miętę xD Teraz piję tylko wodę, muszę to koniecznie zmienić!
    Trzymaj się ♡

    OdpowiedzUsuń